Pesti rakpart autómentesítése

A dunaparti védmű Magyarország leghosszabb műemléke. Kiépítése 1853-ban a Duna-Gőzhajózási Társaság nevéhez fűződik, akik a Lánchíd két oldalán 345 méter hosszan építették ki a kőből készült rakodópartot. Ezután évtizedenként bővült a rakpart északi és déli irányban egyaránt, melyet egy 1870. évi törvénycikkely felgyorsít, a Duna szabályozást a kormány irányítása alá vonja, akik megbízzák Hieronymi Károly miniszteri tanácsost a végleges tervek elkészítésével. A védmű teljes hossza 16,5 kilométer. A rakpart árvízvédelmi szerepe elsődleges. Az 1930-as évek után a vízi teherforgalom kikerült a városból és az áruszállítás helyét lassan az autóforgalom foglalta el. A rakpartok városi reintegrálását azok új funkciókkal és új helyzetekkel való megtöltése jelenti.

Helyszín: Budapest V. kerület

Megbízó: Budapest-Lipótváros Önkormányzata

Kooperáció: Város-Teampannon

Tervezés/Átadás: 2020

Szintterület. 35000 m2

© CAN Architects 2017 - A weboldal teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Minden jog fenntartva.

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube