A "TORNYOK ÉS HIDAK" az ember térbeli határainak kereséséről és azok áthidalásáról szól.
A sátorépítés óta a fontos a kevés anyagból építhető csontváz. A feladatok során megismerkedünk a rúdszerkezetek szerkesztési elveivel, kísérletezünk merevségével és ezek alapján fejlesztve építünk.
/
The 'TOWERS AND BRIDGES' workshop looks into our human motivations to learn about and conquer our spatial limits.
The tasks introduce us to frame structures, that have been around since the first tents. We experiment with their stability and build based on our experiences.
Click here or on the image below to download the toolkit for children, teachers and parents.
(for English, please, scroll below)
A Tornyok és hidak azokat a térbeli tanulás, épített környezeti nevelés által sokat használt feladatokat gyűjti össze, amelyek a vázszerkezetekkel foglalkoznak. Ezek során különböző anyagokból, a maroknyitól az 1:1-es építmény léptékig sokféle módon lehet a határaink elérésével, áthidalásával kísérletezni a térben.
Az itt bemutatott eszköztárak így minden térbeli feladat alapjaiként szolgálhatnak, pár példát említve csak.
Matematikából geometriai alaptesteket építhetünk, ezeket sorolhatjuk, csonkolásait, áthatásait vizsgálhatjuk. A vázszerkezet árnyékainak falra, padlóra vetítésével a térbeli tárgyak kétdimenziós leképezése átélhetővé válik.
Kémiából saját magunk elkészíthetjük és vizsgálhatjuk, hogyan épülnek fel molekulák modelljei. Ha különböző gumicukrokhoz (Nézz bele a videóba és kiderül, hogyan kerül cukor a tanulás asztalásra!) különböző atomokat rendelünk, akkor a fogpiszkálók méretével, számával könnyen modellezzük a közöttük kialakuló kapcsolatokat, kötéseket.
Biológiából térben létrehozhatjuk a DNS vagy vírusok szerkezetét.
Testnevelésórán vagy edzésen akár saját nyújtó vagy bordásfal építése is lehet testünket fejlesztő feladat.
És további izgalmas felhasználási lehetőségeket tartogat a feladatfüzet.
Nézzünk meg néhány példát, hogy a világban hogyan alkalmazzák építészek és pedagógusok ezeket a feladatokat:
de-a arhitectura - Turnuri cu capul în nori
BINK - Geodatische Kuppel / Statik der Spaghetti
/
Towers and bridges collects practices from spatial learning and architecture education for children that experiment with poles and frames. We build from various materials and in all scales from pocket-size to real-scale structures. These tasks can be the base for any further spatial excercises. We just bring a few examples:
In maths we can build geometrical volumes, attach, merge and subtract them from each other. If we project the result of these, we can easily understand projection and 2D representations of spatial objects.
In chemistry it is easy to build different molecule structures. If we use different winegums (Look in the video how sweets can become learning tools!) for different atoms, the use of toothpicks easily translates to the bondages between them.
In biology we can construct how DNA and viruses are built and look.
Even in PE or athletics we can build horizontal bars or wall bars for ourselves, the construction process building the first bodily excersise.
And there are various other possibilities for its application in the workbook.
Let's look at a few examples, how these tasks are used by architects and teachers around the world:
de-a arhitectura - Turnuri cu capul în nori
BINK - Geodatische Kuppel / Statik der Spaghetti